säkerhetsåtgärder

Mamma har köpt ett överfallslarm åt mig på clas ohlsons. Jag trodde de skulle vara dåligt eftersom det inte är specialtillverkat av typ SÄPO, men nej, det låter riktigt riktigt högt.

Så nu är det bara att inhandla resten av grejerna på inköpslistan!

pepparspray
elchocksgrej som Lisbeth salander har
pistol
skottsäker väst
bombhund
gaslarmare
syrgastub
och ett first aid kit.


Man kanske tror att jag skojar nu. Det gör jag väl kanske, men om sanningen ska fram kommer jag förmodligen vara skräckslagen varje gång jag till exempel åker tunnelbana i London. För sån är jag, jag vågar göra saker men när jag väl gör dem är det alltid något som jag är rädd för. En tsunami, ett terroattentat, en hiss.

men som någon sa,

Det farligaste som finns är att leva. För då kan man dö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0